Το όραμα του Σχολείου μας

Στρατηγικός Σχεδιασμός και όραμα του 10ου Δημοτικού Σχολείου

Το 10ο Δημοτικό Σχολείο της Νέας Ιωνίας Βόλου, είναι ένα σχολείο στο οποίο φοιτούν σχεδόν αποκλειστικά Ρομά μαθητές και μαθήτριες. Το ποσοστό των μη Ρομά μαθητών συρρικνώθηκε τα τελευταία χρόνια, τείνοντας στο 5% περίπου του μαθητικού δυναμικού. Το όραμα του σχολείου λοιπόν ξεκινάει με την πρόθεση να αντιστρέψει αυτήν την πορεία και να αυξήσει το ποσοστό των μη Ρομά παιδιών. Στόχος είναι το σχολείο να αποτελεί ένα συμπεριληπτικό περιβάλλον, το οποίο αποδέχεται τη διαφορετικότητα στην τάξη και στην κοινωνία, διδάσκει την ανεκτικότητα και καταρρίπτει στερεότυπα και προκαταλήψεις που οδηγούν στην περιθωριοποίηση μαθητών· ιδιαίτερα μαθητών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες.

Στόχος επίσης του σχολείου είναι η ολοκληρωμένη εκπαίδευση των φοιτούντων μαθητών /μαθητριών, η ενίσχυση των εκπαιδευτικών με τα πιο σύγχρονα εκπαιδευτικά μέσα και μαθησιακά εργαλεία αλλά και η εκπαίδευση των φοιτητών, που υλοποιούν την πρακτική τους άσκηση στο σχολείο μας, ως μελλοντικών εκπαιδευτικών.

SWOT ανάλυσης της σχολικής μονάδας

Η S.W.O.T. ανάλυση αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο με τη βοήθεια του οποίου ένας φορέας ή ένα άτομο μπορεί να οργανώσει τους στρατηγικούς στόχους βελτίωσής του. Σε επίπεδο σχολικής μονάδας, μπορεί να βοηθήσει το σχολείο να γίνει πιο αποτελεσματικό, ώστε να ανταποκρίνεται κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες των μαθητών/τριων, αλλά και της ευρύτερης κοινότητας.

Ακολουθεί η SWOTανάλυση για το σχολείο μας:

Δυνατά σημεία:

  • Μεγάλος αριθμός μόνιμων εκπαιδευτικών
  • Εκπαιδευτικοί που ανήκουν οργανικά στο σχολείο με δικιά τους επιλογή
  • Οι εκπαιδευτικοί έχουν εξοικειωθεί με την πολύ-πολιτισμική κατανομή των μαθητών και μαθητριών
  • Η άψογη συνεργασία μεταξύ των μελών του συλλόγου διδασκόντων
  • Η συνεχής συμμετοχή σε επιμορφώσεις

Αδυναμίες:

  •    Σχολική Διαρροή των μαθητών
  •    Η διακοπτόμενη και γενικά άστατη φοίτηση των μαθητών / μαθητριών
  •    Η μικρή ενασχόληση/εμπλοκή των γονέων στη σχολική ζωή
  •    Η μη φοίτηση στο Νηπιαγωγείο

Ευκαιρίες:

  •    Η συνεχής συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά και Εθνικά προγράμματα
  •    Η αυξανόμενη διείσδυση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση

Απειλές: 

  •    Ο μηδενισμός του ποσοστού των μη Ρομά μαθητών και μαθητριών
  •    Οικονομικές δυσκολίες των οικογενειών που οδηγούν στις μετακινήσεις τους

 

Όραμα για τη λειτουργία του σχολείου και την πορεία του στο μέλλον

Το σχολείο αξιοποιώντας τα δυνατά του σημεία και υπολογίζοντας τις αδυναμίες του θέτει στόχους που σκοπό έχουν:

$  1.Τη διαμόρφωση ισότιμου, συμπεριληπτικού μαθησιακού περιβάλλοντος σε μία τάξη όπου επικρατεί μία ποικιλομορφία στην πολιτισμική καταγωγή και στο γνωστικό-εκπαιδευτικό υπόβαθρο των παιδιών και η επίτευξη της ισότιμης παρακολούθησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ακόμα και από τους μαθητές που τα ελληνικά είναι για αυτούς δεύτερη γλώσσα.

$  2.Την εξασφάλιση ισότιμης πρόσβαση στο πρόγραμμα σπουδών του συνόλου των μαθητών/τριών, διαφορετικών ικανοτήτων ασχέτως της όποιας κοινωνικοοικονομικής δυσκολίας χαρακτηρίζει τη καταγωγή τους.

$  3. Απόκτηση γνώσεων, εμπειριών και στάσεων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς ώστε να μεταδώσουν στους μαθητές/μαθήτριες τους, τις ευρωπαϊκές αξίες όπως σεβασμό, ισότητα, δημοκρατία, ατομικά δικαιώματα κ.α. αλλά και δεξιότητες όπως συνεργασία, ενσυναίσθηση, δημιουργική σκέψη και οργανωτική ικανότητα.

$  4. Οι μαθητές/τριες, εκτός του Γλωσσικού και Μαθηματικού γραμματισμού, να έρχονται σε επαφή και να αποκτούν και τον Πληροφορικό γραμματισμό, ώστε να προετοιμάζονται σωστή στη σύγχρονη κοινωνία της γνώσης και τον πολιτισμό της.